Danske Bank sponser Signe Marie Fidje Store

signe

Danske bank sponser kvinnelig bryter.

Bryteren Signe Marie Fidje Store (20) ble i mai i år første norske kvinnelige bryter gjennom tidene til å sikre seg på deltakelse i OL. Danske Bank har latt seg imponere av talentet fra Tana og inngår en toårig sponsoravtale med finnmarkingen.

– Signe Marie har en unik historie hvor hun har gått sine egne veier. Bryting er ingen stor idrett i Tana og mot alle odds er Signe Marie blitt en idrettsutøver i verdensklasse, sier Ole Kristian Hansen, marketingsjef i Danske Bank.

Store representerer Tana Bryterklubb. Tidligere var gratis hårklipp hos den lokale frisøren i Tana eneste sponsor til finnmarkingen. Den nye avtalen med Danske Bank går over to år og blir et kjærkomment bidrag til satsingen frem mot OL i august, men også i årene fremover.

– Jeg er veldig glad for at jeg får annerkjennelse for mine prestasjoner. Avtalen med Danske Bank gir meg også større pusterom i hverdagen og gjør det lettere for meg å konsentrere meg om det sportslige. Jeg får nå mulighet til å dra på bedre treningssamlinger hvor jeg kan sparre mot de beste i verden, sier Signe Marie Fidje Store.

Sponsoratet av Store inngår i Danske Bank sitt nye Utfordrer-konsept, der Danske Bank ønsker å sponse litt utradisjonelle utøvere på vei mot toppen.

– Både Signe Marie og Danske Bank er utfordrere på hver vår måte. Vi gleder oss til å følge hennes kamper i OL, sier Hansen.

